Malang

10 maart 2023 - Malang, Indonesië

Vandaag reizen we naar Malang. Het is een behoorlijke lange trip waarbij we natuurlijk wat tussen stops gaan maken. Het langste stuk wat zo ongeveer 3 uur betreft rijden we over tolwegen anders zouden we pas vanavond laat aankomen. We rijden door de bergen wat mooie vergezichten opleverde. Weer is de natuur overweldigend.

20230309_08133820230309_08152020230309_085435

De eerste tussen stop is langs de kant van de weg wat van de wortels van teakbomen meubels gemaakt worden. Hier is niet echt veel te zien dus zien we al snel weer in de bus.

Volgende stop is een pasar (markt) waar groente, fruit, specerijen etc. verkocht worden. Gelijk bij binnenkomst worden overstelpt door de kooplui. Niet om iets te kopen maar voor foto's. Ze zien maar zelden buitenlanders dus wij zijn een bijzonderheid. De mensen zijn geweldig vriendelijk. "Dit is trouwens overal waar we komen het geval. Vooral de kinderen willen graag selfies met ons maken." Soms worden we openlijk aangestaard vooral onze benjamin (18 jaar),die hoog blond met blauwe ogen is, krijgt de meeste aandacht. Wat wel erg leuk is want ze snapt er niets van. Ze is zelf nog al bleu en weet niets van de wereld.

20230309_09334920230309_09211920230309_092310

Dan rijden we het het laatste stuk naar Malang.  Dit is een drukke stad waar nog steeds stukken terug vind van het koloniale verleden.

Morgen naar Bromo de vulkaan beklimmen. Hoop dat ik het ga redden  :))

1. Nico:
    11 maart 2023
    Hoi zusje, leuk verslag weer. Ik heb een vraag voor je. Als het mogelijk is wil jij dan voor mij een heel klein beetje "geboorte" grond meenemen? Als het kan uit Djakarta mocht je daar ook komen. Alvast bedankt en nog een fijne voortzetting van je historische reis.
  2. Erica Scheepers:
    12 maart 2023
    Lieve broer, dat wil ik zeker doen. Het wordt alleen niet van Djakarta want daar kom ik niet. Ga vandag naar de plantages en zal daar wat grond van meenemen. (Het blijft Indonesische aarde).