Giggliair

22 maart 2023 - Gili Trawangan, Indonesië

Laatste stop op deze prachtige kleine eilandjes voor de kust van Lombok.

Voordat we de oversteek maken bezoeken we nog 2 prachtige watervallen. Met de bus rijden we over zeer steile hellingen die zijn 25% zijn. De weg is zo smal dat er geen tegenliggers aan moeten komen. Ik houd mijn hart vast elke keer als de bus terug schakelt. Op de plaats van bestemmingen moeten voor de eerste waterval een redelijke klim maken. We worden beloond met een prachtige blik op de waterval. In de bomen zien de apen ons in de gaten te houden. We worden gewaarschuwd ze niet in de ogen te kijken want ze best agressief reageren. Blijkt dat ze banger bab ons zijn.

20230320_100025 Dan verder naar boven voor de volgende waterval. We klimmen pakweg zo'n 277 treden omhoog. Maar ook hier is het meer dan waard. 20230320_105202 midden in het oerwoud vind je deze waterval. Wat omhoog geklommen wordt moet ook weer omlaag. Mijn knie begint te protesteren door deze ruwe behandeling. In de avond zal ik er dan ook behoorlijk last van krijgen. Voorlopig moeten we nog even naar de Ferry rijden. Tegen de middag komen we daar aan.

Met een snelle boot worden overgezet naar Giliair.  Nu wordt het uitrusten en nog een beetje genieten van zon, zee en strand. De eilandjes zijn auto vrij.  Je bekijkt ze te voet of met de fiets. Het zijn echt van die Ibiza eilanden. Veel pack packers doen deze eilanden dan ook aan.

De volgende dag is er boot gehuurd om te gaan snorkelen. Oké jullie gaan nu zeggen "dat is niets voor jou", maar ik moet het toch een keer proberen. En inderdaad het is niets voor mij. Buiten de bril en snorkel, waar ik het helemaal benauwd van krijg, zijn het de flippers die mij de das om doen. Mijn knie protesteert zo heftig dat ik het op moet geven. Heb nog wel wat plaatjes van de schildpadden kunnen scoren.  Ik laat het verder aan de anderen over en geef mijn camera aan onze Benjamin, die het helemaal naar haar zin heeft met dat snorkelen, zij maakt de rest van de film af.  Samen met Margriet, die doodziek is van het ingeslikt water, worden we afgezet op een van de eilandjes om later weer opgepikt te worden.

Gelukkig kun je je hier overal laten masseren dus boek ik een massage die hopelijk wat doet voor mijn knie. Het helpt wel de pijn is een stuk minder.

Vandaag dus maar even waar rustiger aan zwembad en strand.

Vanavond gaan we voor de laatste keer nog met z'n allen eten daarna pakken voor de terug reis.  Dan is het goodbye Indonesië

Mijn allerliefste zoon ik dank je voor deze fantastische reis. Zonder jou had ik deze reis nooit gemaakt. Je hebt mij herinneringen bezorgt die ik nooit meer zal vergeten. Straks thuis kan ik via de vele foto's alles tot vervelens met je delen.  :))

1. Hanneke Scheepers:
    22 maart 2023
    Wat heerlijk Erica, dat je zo genoten hebt van die prachtige reis. Fijn dat Ewout jou de kans geeft om dit allemaal mee te maken. Ik ben benieuwd naar je verhalen en foto’s. Goeie reis terug
  2. Babs Scheepers:
    22 maart 2023
    Je hebt idd een prachtige reis gemaakt,heringen die je hebt gemaakt kan niemand je afpakken. Een goede reis terug.

Ewout bedankt dat je mijn zus deze prachtige reis hebt gegeven, je moeder heeft er zo van genoten.
  3. Ewout:
    22 maart 2023
    Het is je van harte gegund mijn allerliefste moeder! Kijk er naar uit om alle verhalen van je te horen hoor ;)
  4. Laura:
    22 maart 2023
    Geniet nog even op die mooie strandjes en van de laatste beetjes zon! Goede reis terug!
  5. Jean:
    22 maart 2023
    Wat een prachtig cadeau!!! Je boft maar Erica met zo'n zoon. Je praat sowieso altijd vol lof over je kinderen en kleinkinderen. En nu is deze levensreis compleet in het land waar jouw roots liggen. Wat zal Frau blij zijn om je weer te zien!
    3makassie 4 sharing X
  6. Irma: