Week 2 Thessaloniki

28 augustus 2023 - Thessaloníki, Griekenland

20230819_204159

Na mijn eerste week nu weer een vervolg. De eerste week is wat moeizaam verlopen. Na een bezoek aan restaurant kreeg ik water van de tap en dat is helemaal fout gegaan. De volgende dag was ik zwaar aan de diarree en kon niets meer binnen houden. Na 3 dagen was alles weer redelijk terug naar normaal. Voelde me nog wel gammel maar was in staat om buiten te gaan. De hitte maakt het ook niet echt makkelijk. De temperaturen liggen gemiddeld rond de 34 graden. Ook voor Frau is dat een beetje aan de warme kant. We gaan zo vroeg mogelijk de deur uit zodat ze lekker kan spelen in het park.  Het park ligt dicht bij maar het betekent wel eerst berg af en dan weer op. Voor de rest van de dag laat ik haar in huis waar het lekker koel is. Eind van de dag gaan we pas weer lopen. Na de wandeling komen langs een prachtige spot waar we neerstrijken om even een drankje te doen en te genieten van het uitzicht.

Het huis van Chelf en Nick ligt hoog op de berg in de oude stad achter de stads muur. Alles gaat stijl omhoog en dat was best wel even wennen. Het huis is oud maar heel gezellig en bestaat uit 3 verdiepingen dus ook hier is het trappen klimmen. Je leert al snel alles wat je nodig hebt gelijk mee te nemen.  De woonkamer is op de bovenste verdieping.

Op vrijdag is Laurens gekomen hij blijft voor 2 weken. We hebben een auto gehuurd en zijn de omgeving aan het verkennen.

We rijden de binnenlanden in naar een prachtig natuurpark het Kerkinimeer waar pelikanen en anderezeldzame vogels voorkomen. Helaas zitten we er niet een. Het is ontzettend warm, de auto heeft gelukkig airco. We rijden door heel droge gebieden en bij aankomst treffen we een verlaten gebied maar zeldzaam mooi.

20230826_11172620230826_133123

20230826_133027

Het is tijd voor lunch en treffen "midden in the land of nowhere"  een héél idyllisch plekje waar we een heerlijke lunch hebben.

20230826_115423

De terug weg lijkt korter dan de heenweg.